laupäev, 3. juuli 2010

Viljandimaa kirjasõnas 2009 : Mehis Heinsaar


Sügaval elu hämaras
VERB, 2009
Sügaval elu hämaras varjub Mehis Heinsaare aastaid hoolikalt arendatud poeetiline geenius tubade alal, millel pole uksi. See on maagiline maailm, mis ühendab aegu ja ruume, siin- ja sealpoolsust – uus lehekülg eesti luules.


SÜGAVAL ELU HÄMARAS

Olen tunglemas
kummalise, saagiahne kalana
piki hilise nooruse ahtaksjäänd jõge
keskea sügavasse järve.

Jõuan kohale enne lõunat
ja sukeldun välkkiirelt
osjade, tõlkjate vahele -
vesi võngub mu kohal
kui pelglikult kalda all varjun.

Läbi veepinna kumendab rohekas taevas,
puude õõtsuvad tüved ja kõrkjad
ning veel mingi peibutav sädelus -
läbi mille näen laskumas
rammusa vaglaga konksu.

Sukeldun põhja.
Olen nüüd suurem ja aeglasem,
valvsam ja targem
kui varem.

Uimed liiguvad tasa,
kui mu pilk puurib siinsete
süvavee-aastate kollakat hämarust
pelglikult, vaagivalt –

selles sogases maailmas
on ohte ja endeid, pinnavee avarust,
mudaseid soppe ja õõnsusi -
mitmeid õdesid-vendi välgatab mööda
kes maitsevad mulle -
ja neidki kellele mina...

Tundub sügav ja sume
see pikkade aastate asum
ning küllap siin hää juba on -
kui mu pungsilmses peas
vaid ei kummitaks umbjärvne küsimus -
kas leidub siin hämaras ilmas ka oja
mis voolab siit edasi?
lk. 104-105


Raamatuarvustused:

Aivar Kull. Jutuvestja päästis valla oma luulesooneTartu Postimees (8.12.2009)
Seni lühijuttude ja romaaniga tunnustust võitnud Mehis Heinsaar on nüüd kogunud ühtede kaante vahele oma luuletused, mida ta on kirjutanud 16 aasta jooksul. Loe edasi
Maire Liivamets kirjanduse ja keele ajaveebis 1. 03.2010
Vahel juhtub, et ei taha loetu kohta midagi kirjutada, arvata või kinnitada. Soovid hoida elamuse ainult iseendale, sest õigeid sõnu leidmata võib kaotsi minna avastatu võlu ja maagia. Olen seda kogenud näiteks Mari Vallisoo ja Doris Kareva tekstide puhul, ja nüüd ka sootu nooremast põlvkonnast kirjaniku Mehis Heinsaare kogu lugedes. Loe edasi

Veiko Märka. Härra Mehise kroonikadEesti Ekspress (26.03.2010)
Kirjanik Mehis Heinsaar (36) on pealtnäha konfliktivaba persoon. Ta meeldib žüriidele – on võitnud kolm Tuglase novelliauhinda (rohkem on vaid Jaan Krossil ja Mats Traadil). Ta meeldib lugejaile. Ta meeldib ka vastassoo esindajaile – ilmselt oma ujeduse ja rahu tõttu. Loe edasi

Marek Tamm. Luules annab teatud määral tooni päevikulikkus
Postimees (7.03.2010)
Marek Tamm, Luule Epner, Maarja Kangro, Kajar Pruul ja Ülo Tuulik valisid luule aastaauhindadele kandideerima kuus luulekogu. Loe edasi

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar