Kirjastus Kunst, 2014
Autor on kirjanik, haridustöötaja ja perepsühholoog, kes on
tegutsenud 15 riigis. Tema väitel on enamikus maades tunda haridusurvet – nii õpilased kui koolid
võistlevad parimate õpitulemuste pärast.
Raamatus on kesksel kohal Juuli kooliteemalised analüüsid ja
ettepanekud, aga ka provokatsioonid. Tuginedes mitmetele autoriteetidele,
väidab ta, et ainematerjali tundmist hinnatakse koolides üle.
Konkreetseid meetodeid kooli paremaks muutmiseks me raamatust
ei leia, kuid väärtuslikku nõu, kuidas liikuda kaasaegse kooli loomise suunas,
jagatakse nii õpetajatele kui lapsevanematele
Jesper Juuli väitel oleneb
õppeaine edasiandmisel kuni 80% õpetaja ja õpilase suhtluskvaliteedist.
Õppimiseks on vaja tugevaid ja usalduslikke suhteid, julgustamist ja
tunnustamist. Siis on õppimine rõõm.
Kool peab suutma toetada õpilaste arengut ja
sotsialiseerimist. Tänapäeva majandus ei
vaja ennekõike kuulekaid käsutäitjaid, vaid vastutustundlikke tugevaid
isiksusi, kes on loovad ja suudavad iseseisvaid otsuseid vastu võtta.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar