reede, 14. märts 2014

Kultuurikonksu viimase vooru auhind: KAHE ISANDA TEENER

Kultuurikonksu viimase vooru parimale kingib teater "Ugala" võimaluse saada auhinnaks pääsmed 9. aprilli "Kahe isanda teenri" etendusele.

Viimase vooru küsimused SIIT


KAHE ISANDA TEENER

Itaalia 18. sajandi komöödiameistri Carlo Goldoni kuulsaimat näidendit "Kahe isanda teener" on juba ligi kolm sajandit mängitud kõikvõimalikel näitelavadel Itaalia külatanumast Broadwayni. Goldoni tekstist on valminud kümneid adaptsioone kõikvõimalikeis võtmeis. Vallo Kirsi lavastuses seiklevad Truffaldino, Pantalone ja teised commedia dell'artest  pärit tegelaskujud küll taaskord 18. sajandi Veneetsias, kuid kindlasti pakuvad nende sekeldused rohkelt äratundmisrõõmu ka 21. sajandi vaatajale. 

 
Lavastaja: „Kui ma „Kahe isanda teenrit“ esimest korda lugesin, siis polnud ma ammu nii südamest naernud ja kellelegi nii tobedale, samas armsale tegelasele kaasa elanud, kui nimitegelane Truffaldino. Ma tundsin, et ma tahaksin seda kogetud rõõmu ka publikuga jagada. Truffaldinos on osake meist kõigist, seetõttu me ta nii hoobilt omaks võtamegi!“
 
 
Lavastaja: Vallo Kirs
Kunstnik: Jaanus Laagriküll (külalisena)
Muusikaline kujundaja: Peeter Konovalov
Liikumine: Oleg Titov
Lavastusdramaturg: Liis Aedmaa
 

Arvamusi:

"Ugala lavalauad vallutanud Carlo Goldoni ja Vallo Kirsi «Kahe isanda teener» tõstab rambivalgusse teatrikunsti enda ning seda üpris kummastav-kelmikal moel." (Tähtsaim on mitte kaotada elegantsi / 01.02.2014 / Priit Põldma, Sakala)
 
"Vallo Kirsi lavastuses on Carlo Goldoni „Kahe isanda teener” eelkõige žanrikool, kompromissitu stiiliharjutus, õhulise kerguse püüdlus." (Teener vaatleb pisaratevaba komöödiat / 06.03.2014 / Pille-Riin Purje, Sirp)
 
"Ohh! Ma siiamaani aeg-ajalt itsitan nende mälupiltide peale, mis etendusest jäid! Mul ei olnud kahtlustki, et tegemist on võrratult lõbusa ettevõtmisega. Ugala noored tegijad koos Uusbergiga, etendamas commedia dell’arte stiilis lavastust? Mitte karvavõrdki kahtlust!" (Õhtutäis naeru kahe isanda teenrilt / 05.02.2014 / H.)
 
"Vallo Kirsi poolt lavastatud Carlo Coldoni komöödia "Kahe isanda teener" on selline etendus, mille järgi ma väga pikalt olen igatsust tundnud. Ma ei liialda, kui ma pean seda praegu mängukavas olevatest etendustest kõige paremaks. Paremaks just selles mõttes, et ma olen täiesti kindel antud etenduse edus. Midagi lihtsat, lõbusat ja fantaasiaküllast - seda saab teatrikülastaja sajaprotsendiliselt näha."(Kahe isanda teener / 29.01.2014 / Põrnikas)

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar