neljapäev, 25. juuni 2020

Sarah Crossan. KUUTÕUS


Varrak, 2020
350 lk.

Sarah Crossan`i raamatutest on seniks eesti keelde tõlgitud kolm raamatut „Üks“, „Õun ja vihm“ ja „Kuutõus“. Neist viimasest tahaksingi siin pisut juttu teha. Kirjanik jutustab meile ühe õnnetu perekonna loo, kus isa ei ole, ema depressioonis ning pere kolm last Ed, Joe ja Angela peavad ise hakkama saama. Nad ei saa hakkama, sest pere kõige vanemat poega süüdistatakse politseiniku mõrvas ning teda ootab ees surmanuhtlus.

Ei tasu ehmuda lehekülgede rohkuse üle, sest romaan on vormindatud luulevormi, kuid ei ole luule selle klassikalises mõttes vaid nii, et kogu sündmustik jutustatakse läbi raskete hetkede, mis selle perekonna loos toimub.

Katkend raamatust:

KÕIK LÄKSID MINEMA
Mul      polnud kunagi isa
kuid     oli suur vend
ja         äkki teda enam polnud
ja         siis polnud enam ka ema
ja         ma mõtlesin palju sellele
millal    ma jään ilma
oma     õest
oma     tädist
kuni     kõik keda ma olen armastanud on läinud

            ja ma jään üksi.

Lisaks minu soovitusele lugeda seda raamatut, soovitab raamatu autor vaadata 1987. aastal valminud BBC dokumentaali „Fourteen days in may“ ning kuulata muusikat Eva Cassidy esituses.

Mitte kõik siin elus ei ole tegelikult nii, nagu see välja paistab.

Head lugemist!

Raamatut luges: Jane Haavel
Raamatuga saab tutvuda:  laste- ja noortekirjanduse saalis (3. saal)
Link raamatule andmebaasis Urram: https://www.lugeja.ee/record/1945988

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar